شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶

در آستانه عید غدیر خم صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «امیر علم» در کتابخانه مرکزی اردبیل

رونمايي اميرعلم

کتاب «امیر علم» با موضوع زندگی علمی امیرالمؤمنین(ع) و فضائل آن حضرت در آستانه عید سعید غدیر خم، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، کتاب «امیر علم» نوشته سیدجمال موسوی با حضور حجت الاسلام ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی؛ شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل؛ رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل؛ رحیم انوری، مدیر دفتر بنیاد نهج‌البلاغه؛ اصغر تقی‌زاده شکیبا، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و کتاب‌دوستان در کتابخانه مرکزی اردبیل رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در این مراسم با ابراز خرسندی از رونمایی کتابی با موضوع حضرت علی(ع) در دهه ولایت و امامت اظهار داشت: امیدوارم کتاب «امیر علم» برای پژوهش‌های بیشتر در باب فضائل علمی امام علی‌(ع)، راه‌گشا باشد.

رباب عزیزخانی ضمن اشاره به مقدمه این کتاب به قلم آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: کتاب، بهترین ابزار برای نشر معارف علوی و ترویج فضائل ائمه اطهار(ع) است و در این فرصت از تلاش و اهتمام ویژه سید جمال موسوی در تألیف این کتاب، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم، از حمایت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از نویسندگان و پژوهشگران قدردانی کرد و گفت: در عصر اطلاعات و گسترش فضای مجازی که هزاران خبر درست و نادرست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، انتشار کتابی در باب معارف علوی کار ارزشمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده با بیان اینکه «ائمه اطهار(ع) گنجینه بیکران علم و دانایی هستند»، خاطرنشان کرد: علم ائمه(ع) یکی از راه‌های اثبات و تشخیص آنها در بین مردم زمانه بوده است و حضرت امیرالمومنین(ع) نیز از باب علم خود کاملاَ شناخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه «داشتن علم و حکمت یکی از  والاترین ویژگی‌های امامان است»، افزود: اگر جامعه آن زمان، ارزش و مقام علمی حضرت(ع) را می‌شناخت، در مسیر جهل، قدم نمی‌گذاشت و مقام ایشان را بیشتر ارج می‌نهاد.

ستوده، با اشاره به اینکه کتاب «امیر علم از نظر سندیت در حوزه امام شناسی، کتابی ارزشمندی است»، ادامه داد: این کتاب می‌تواند منبع معتبری برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی باشد.

در ادامه، سیدجمال موسوی نویسنده کتاب، انگیزه اصلی خود از تألیف آن را علاقه و ارادت به محضر حضرت علی(ع) و نیاز به پژوهش در خصوص علم ایشان عنوان کرد و گفت: در این کتاب سعی کرده‌ام از علم جامع امام علی(ع) سخن بگویم و دریچه‌ای متفاوت به شناخت فضائل آن حضرت بگشایم.

موسوی با بیان اینکه «در آغاز نوشتن این اثر به امام رضا(ع) توسل جسته و ابتدای کتاب را به سخنی از ایشان مزین کرده‌ام» تصریح کرد: در تألیف این کتاب از منابع معتبر اهل سنت و شیعه از جمله الغدیر و بحارالانوار استفاده شده و امیدوارم این کتاب در آینده‌ای نزدیک به زبان عربی ترجمه شود.

گفتنی است؛ این کتاب در ۴۸۸ صفحه، توسط انتشارات محقق اردبیلی منتشر و روانه بازار شده است.